5 důvodů proč vyladit svůj brand
V tomto článku najdeš 5 důvodů proč je důležité svůj brand vyladit hned od začátku. Na co bys neměla zapomenout a proč. Možná teď nevíš, co vše obnáší vyladit celkový brand svojí značky, ale to vůbec nevadí. Když budeš pokračovat krok po krůčku, určitě to zvládneš. Pojď se semnou podívat na 5 tipů jak začít.
První sekundy rozhodnou, zaujmi zákazníka
Přemýšlíš, jak se odlišíš v tom nepřeberném množství profilů a e-shopů? Jaký zvolit vizuální styl pro svoji značku? Super práce!
Podle průzkumů si klient udělá názor na web během prvních několika milisekund. Podle závěrů kanadských vědců z roku 2011 se jedná dokonce o pouhých 50 milisekund. Své tvrzení podporují hned třemi studiemi, kdy byli účastníci výzkumu už po uplynutí této doby schopni hodnotit některé konkrétní vizuální prvky.
Podívej se na svoji konkurenci a snaž se svůj web a sítě odlišit. V tomto směru ti pomůže promyšlený vizuální styl, který je jednou ze součástí celkového brandingu značky.
Plánuj krok za krokem, ušetři čas
Ať si v jakékoliv fázi podnikání nebo o něj zatím jenom přemýšlíš, v klidu se posaď. Uvař si třeba kávu, čaj a nalaď se na svůj byznys a připrav si plán podnikání. Potřebuješ mít jasné mantinely, abys věděla, jak budeš postupovat, krok za krokem. Na začátku není důležité všechno vědět do detailů, zbytečně se tím budeš zdržovat, a možná ani hodně informací ještě nevíš. Ale co je důležité, je mít připravenou strukturu ze základními informacemi a postupně ji doplňovat, vracet se k ní, upravovat. Bez pevných základů byznys nevybuduješ.
Buď konzistentní a svá na webu a sítích
Máš několik profilů na sociálních sítí, pak jeden, nebo dva weby, ale na každém máš jiné obrázky, informace i styly písma? Tvoje prezentace před zákazníkem působí nejednotně. Stejné barvy, písmo, tak aby návštěvník profilu, nebo webu na první pohled viděl stejný vizuální styl. Tvůj web i profil budou působit profesionálně, zvýší tvoji důvěryhodnost v očích klienta a zajistí ti zakázku, nebo sledování profilu.
Vyhledej si konkurenci ve tvém oboru a podívej se na prezentaci jejich brandu očima zákazníka. Zjistíš, co se ti na jejich webu líbí, co naopak a tyto zkušenosti zohledníš na svých sítích.
Zamiř přímo na svou cílovou skupinu
Rozdílné vnímání barev je mezi muži a ženami dáno již od pradávna evolucí buněk oka a složením mozku. Ženské oko vnímá barvy mnohem citlivěji než mužské. Ženy museli již od pravěku poznat kvalitu potravin podle drobných změn v jejich barvy, nebo rozpoznat jedlé a jedovaté bobule. Muži jako lovci tuto schopnost nepotřebovali. Zrak mužů se dokonaleji vyvinul a přizpůsobil jejich potřebám pro přežití, a to ve vidění na delší vzdálenosti.
Vylaď svůj brand na míru ideálnímu klientovi
Ve článku jsme si nastínili základní informace o tom, co je důležité při plánování tvého brandu. Ale co dál, jaké máš tedy zvolit barvy, fonty, logo? Je toho hodně, co je potřeba si promyslet. Hlavně se nestresuj, že to teď máš třeba jinak, učený z nebe nespadl a každý nějak začíná. Důležité je si uvědomit, že to tak není optimální a začít se změnou.
Můžeš si vše načíst a začít s úpravami sama. Určitě to zvládneš, ale pokud by ses chtěla poradit, můžeme se na to podívat společně. Připravila jsem kurz “Vylaď svůj brand”, připojit se můžeš kliknutím zde na čekací listinu.